Kennis en ervaring
Vertrouw op onze uitgebreide expertise. Met vele jaren ervaring in de verhuurbranche, beschikken wij over diepgaande kennis van de (lokale) markt. Deze expertise stelt ons in staat om altijd het maximale rendement te behalen voor u.
Ontzorging bij Verhuur
Vanaf het moment van opdracht tot het uitchecken aan het einde van de huurovereenkomst. Onze dienstverlening omvat het plaatsen van uw advertentie, het zorgvuldig screenen van kandidaten en het opstellen van de benodigde contracten.

Alles volgens de wet
Sinds 1 juli 2023 zijn alle verhuurders gebonden aan de Wet Goed Verhuurderschap, bedoeld om huurders beter te beschermen. Al onze werkzaamheden vallen onder deze aangescherpte regels van de overheid. Zo komt u nooit voor vervelende verrassingen testaan.
Alles om de juiste kandidaten te vinden
Plaatsing
We plaatsen uw advertentie op onze website en brengen uw woning daarnaast onder de aandacht bij meer dan zestig aangesloten verhuurmakelaars. Met uw toestemming plaatsen we de woning ook geheel gratis op bekende woningsites als Funda en Pararius.

Screening
Voor de verhuur van uw woonruimte stellen we samen vast aan welke eisen de kandidaten moeten voldoen. Wij vragen een kandidaat-huurder standaard om een identiteitsbewijs, arbeidsovereenkomst en/of werkgeversverklaring. Wij letten hierbij op een evenwichtige verhouding tussen de huurprijs en het inkomen van de kandidaat-huurder. We voeren vervolgens een grondige screening van kandidaten op inkomen (BKR, Experian, EDR en Focum) en tevens identiteitscontrole conform WWFT.

Selectie
Als een kandidaat-huurder onze screeningprocedure met succes heeft doorlopen, nemen wij contact met u op. Alleen u bepaalt of u met de kandidaat in zee gaat. Onze rol is slechts adviserend. Beiden akkoord? Dan stellen wij een concept-huurovereenkomst op met daarin alle gemaakte afspraken. Deze bespreken we zorgvuldig met de kandidaat-huurder. Daarna ondertekent u samen met de huurder de definitieve overeenkomst bij ons op kantoor of in de woning.

Inspectie
Tijdens de sleuteloverdracht checken we de woning. We maken foto’s en leggen de toestand van de woning vast. We maken hiermee een inspectierapport dat digitaal wordt opgeslagen. Indien gewenst maken wij ook een inventarislijst. Wilt u weten of alles goed gaat? Een tussentijdse inspectie kunnen wij ook voor u regelen.

Check-in & Check-out
Homebay incasseert de eerste betaling: de eerste maand huur en borgsom. Zo weet u zeker dat de financiële kant is afgedekt, voordat we de check-in plannen. Vanaf de tweede maand betaalt de huurder u direct op uw eigen bankrekeningnummer. Tijdens de check-in-procedure controleren we de woning aan de hand van de inventarislijst en het inspectierapport. Aan het einde van de huurperiode (check-out) doen we hetzelfde om eventuele schade vast te stellen die met de borgsom moet worden verrekend.
